تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی

تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی

تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی : سلام میکنیم خدمت همراهان همیشگی و کاربرن محترم سایت فلزیاب شهر ، همان طور که میدانید در قسمت مقالات سایتمون درباره ی فلزیاب ها و انواع آن توضیحاتی کامل به صورت اختصاصی داده شده است و امروز میخواهیم درباره ی تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی برای شما توضیحاتی بدیم و اطلاعاتی را در این باره در اختیار شما قرار دهیم تا خرید کامل تر و بهتری را داشته باشید و با شرکت فلزیاب شهر تجربیات بهتری را برای خرید خود کسب کرده باشید . 09013000352

مشخصات تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی

در تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی شاخص ها در جاهای مختلفی قرار میگرفتند که چند نمونه از آنها را برای شما در زیر بازگو میکنیم :

شاخص های راه که در باستان در راه های مالرو شاهی حکومت ایجاد میکردند به عنوان راهنمای مسیر برای کاروانیان بوده .

شاخص های معدن که درنزدیکی معادن سنگی ایجاد میشد برای اینکه نشان داده شود به معدن سنگ نزدیک میشوید .

شاخصه قلعه و قلمرو که درمحدوده قلعه ایجاد میشد که اینجا قلعه ای وجود دارد .

شاخصه قلمرو که نشانگر این بود که اینجا قلمرو حکومتی یا منطقه نظامی هست چون ورود به چنین قلمروهایی برای افراد عادی سخت بود .

شاخص سکونت که نشان می دهد در این جهت و مسافتی سکونتگاهی وجود دارد .

شاخصه قبرستان به همین صورت که نشان میداد قبرستانی در این نزدیکی وجود دارد .

شاخصه دفینه یا همان شاخص هایی که در نسخه ها بکار گرفته میشد .

مثلا سنگ بسیار عظیم و تراش خرده ای که در نسخه قید میشد که طبق این سنگ ها مسافت و جهت مشخص میشد .

شاخص غار که بیانگر وجود غاری در مسافت مشخصی را بیان میکرد .

سنگهای شاخص نباید قابل حمل باشند و اینکه نباید در مسیر رودخانه و آب و آسیب ها باشند .

در این سنگها باید حتما مداخله ی کار دست انسانی مشاهده شود .

پيشنهاد فلزياب شهر براي به هدف رسيدن شما در مورد تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی دستگاه مورگان 5000 است :

توضیحات دستگاه morgan5000 :

فلزیاب morgan5000 فلزیابی از نوع نقطه زن پالسی می باشد که قابلیت اسکن و ردیابی هم دارد .

این فلزیاب امکان شناسایی اهداف را به صورت سه بعدی و همچنین به صورت عددی دارد .

جزو برترین فلزیاب های نقطه زن ارائه شده در سیستم تکنولوژی پالس E در جهان می باشد .

شما قادر خواهید بود در تمامی شرایط زمین مانند کوهستان ، جنگل ، شوره زار و … به کاوش بپردازید .

مزایا تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی

از مهمترین مزیت های فلزیاب مورگان MS5000 می توان به قدرت تفکیک بالا اشاره کرد :

این فلزیاب قادر است تا فلزات با ارزش را فلزات بی ارزش تفکیک کند .

مورگان S5000 قادر است تا ذرات اضافه و آلودگی محیطی را حذف کند تا بتوان به بهترین شکل ممکن به کاوش پرداخت .

عمق کاوش ۵متر واقعی با سیستم متال دتکتور

عمق اسکن ۹ متر بصورت Live 3D Scan

شناسایی دقیق عمق هدف بصورت عددی

شناسایی هدف به صورت ۳ بعدی

برترین نقطه زن پالسی با تکنولوژی پالس E

قادر به کاوش در تمامی شرایط های آب و هوایی و زمین

قدرت آنالیز و پرداخت تمام فلزات (و غیر فلزات)

منوی اختصاصی برای تفکیک طلا

پایداری بسیار بالا در شرایط مختلف آب و هوایی

دارای دیسکهای ضد آب دابل ۴۵ و ۲۵ و کابل یک در یک یونیورسال.

جدا سازی فلزات از غیر فلزات

حذف ذرات آلوده زمین و قدرت بالانس بالا با تمامی مناطق (کوهستانی ، جنگلی و … )

حذف آلودگی های انسانی (فلزات مزاحم مثل میخ و میل گرد و …)

قابلیت ارتقاء و قدرت نصب سنسور GPR و XGPR (قابل خرید)

قابلیت کاوش حوزه های مغناطیسی که در اثر واکنش های یونی ایجاد شده اند

۱۲ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش (شرکت DMDC)

آموزش رایگان و کامل به صورتی که شما را از یک اپراتور تازه کار به اپراتور حرفه ای تبدیل کند. 09013000352

قابلیت

دو فاکتور مهم در تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی :

1- اولین فاکتور  این است که به نکات مثبت آن هم افزوده میکنه که سنگی کنارش و در نزدیکی آن حداقل تا  ۴۰۰متری شاخص نباشد .

2- دومین نکته این است که در کنار یک راه مالرو چشمه هم باشد .

اگر این دو فاکتور رو داشت صددرصد قلعه هم اون۲جا باید باشد . وقتی تک سنگ و چشمه و راه مالرو وجود داشت و قلعه دیگه شما نباید فکر کنید زیر تک سنگ هدف وجود دارد ، چون اینجاست که کار براساس رمز و رموز پیاده شده است . خب وقتی این ۳مورد یک مثلث رو تشکیل دادند رمزگشایی فرق داره اگر مثلث تشکیل نشد اینجاست که سنگ ما رمزگشاست یعنی تراشه موجود روی آن سنگ و اگر یه تک درخت هم درکنار آن ها بود تفسیر آن  باز فرق میکند ، وجود جوغن روی تک سنگ یعنی درست رو به رو آن و فاصله هم از بالای سنگ تا جوغن باید گرفته شود .

سنگ روی سنگ در دفینه یابی یا دو سنگ روی هم در دفینه :

این جور چیدمان سنگ معانی مختلفی دارد از جمله اینکه به عنوان سنگ نشان برای نشان دادن مسیر حرکت و جاده ها استفاده میشده از دیگر کاربرد های آن میتوان به عنوان نشان دادن بالاترین نقطه یا سطح عبور در زمان گشته اشاره کرد . اما نکته ی مهم این است که در خیلی از مواقع نشان گنج و دفینه است که به عنوان نشان و یادبود برای شخش دفن شده استفاده میشد و معمولا قبر ها در اطراف این سنگ قرار دارد و اگر جوقن هم وجود داشته باشد قطعا این نشان حاکی از وجود قبر است .

سنگ شاخص کنار چشمه :

سنگ شاخص در جاهای مختلفی قرار میگیرد اما اگر کنار چشمه باشد معمولا جزء آخرین آثار است و باید به علا ئم روی آن توجه کرد که چه نقشی روی آن حک شده است یا جوقن روی آن یا کنار آن یا سنگی نزدیک به سنگ شاخص شما کنار شمه بود معمولا فاصله بالای سنگ تا جوقن را در اطراف سنگ شاخص خود را کاوش کنید تا به نتیجه برسید .

سنگ جارچی در دفینه یابی یا همان سنگ جازن :

این مبحث سنگ جارچی یا جازن بسیار مهم بوده و یکی از نشانه هایی گنجیابی و دفینه یابی است که در هیچ جای دنیا نیامده حتی در کتابهای خارجی مانند : چشم طلایی و … نیز نیامده چون این نشان کاملا ایرانی می باشد . این سنگ مربوط به دوره ساسانی در ایران میباشد و همچنین بدانید طرز تشخیص مسیر دالان ها در گنج یابی و بتر والی به حاکم مال یک صده از دوره ساسانی که برای تشخیص آن باید رودخانه پایین دستش دو یا سه چشمه کنارش و یک راه مال رو در سمت چپ و قلعه در نزدیکی آن باید باشد . اگر محیط درست بود این سنگ به شما جنس خواهد داد لذا دقت کنید .

سه سنگ روی هم در دفینه یابی :

سه سنگ روی هم در دفینه یابی و گنج یابی ، چنین موقعیتی گواه بر سه قبر مهم سرداری در منطقه است . این نمادها معمولا دارای نسخه هستند و در نسخه به این سه سرنخ اشاره شده است و نقطه معمولا در قبر بالای نماد است ، به این معنی که اگر کمی بیشتر دقت کنید ، نمادها در پایین شیب قرار دارند و در جهت هر سنگ و هر نشانگر به سمت طلوع خورشید وقتی میروید و از آن می آیید در سربالایی با قبرها روبرو میشوید . این نوع مقبره ها نسبت به محیط برجستگی کمی دارد و به صورت یک تومول بسیار کوچک قابل مشاهده است و اینکه وجود باد و باران باعث ته نشین شدن یال و هماهنگی با زمین اطراف شده است و برای یافتن قبرها به یک نقطه زن و ردیاب با کیفیت بالا نیاز دارید .

دفینه زیر سنگ بزرگ :

دوستان باید در شمال کشور و همچنین در مسیر جنگلها و راههای مالرو اولویت بررسی شما سنگهایی با ابعاد بزرگ باشند به دلیل رطوبت در خاک و نزدیک بودن آبهای زیر زمینی در عمق وجود سنگهای بزرگ در سطح زمین یکی از انتخابهای عالی برای ایجاد قبور سنگی و حتی پنهان کردن اموال بوده چون هم از نظر رانشی و استقامت چنین سنگهایی کاملا پایدار بوده و به هیچ عنوان سیل و موارد فرسایشی و طبیعی توان تخریب صددرصدی آنها را ندارد.

در تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی ، دفینه سنگهای بزرگ معمولا در کجا قرار دارد؟

سنگهای غریب بزرگ در انتهای شیب قرار دارد .

در کنار چشمه های نماد دار در گنجیابی و درختان کهنسال بهترین انتخاب برای بررسی شماست و برای افراد غیر حرفه ای شروع مناسبی در جهت موفقیت در این امور به حساب می آیند .

دیوارهای سنگ و سقف سنگ را در مرحله اول برای بررسی آغاز کنید .

وجود تک اسکنه ها و جوغنها بسیار پر اهمیت هستند و شیاری که به صورت عمود روی سنگ تراش خورده باشد که یک جهت عمیق تر از جهت دیگه نماد ایجاد شده باشد .

بررسی و تست ۴۰ سانتی کنار سنگ در جهت طلوع آفتاب اهمیت دارد .

یعنی کنار سنگ قسمتی که آفتاب به آن برخورد میکند را ۴۰ سانت کار کنید .

چون بیشتر مواقع یک جوغن دایره که در مرکزش یک اسکنه قرار گرفته در روی دیواره در پوشش خاک پنهان هست که وجود این نماد یعنی بودن صدرصدی هدف در عمق جایگاه را تایید میکند .

نماد سنگ کر :

سنگ کر معمولا تک سنگی است که به صورت ایستاده و با عرض کمتر و قد بلندتر و عموما در ارتفاع و نقاط بلند و کوه ها و … یافت میشود و بیشتر در مناطق غربی و جنوب غربی و شمال غربی ایران یافت میشود و در موارد نادری هم در شمال کشور در قسمت های کوهستانی دیده شده است و بخاطر استقامت این سنگ ها و ایستادگی جهان این سنگ های ایستاده از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و به عنوان نماد و نشان و سنگ های مقدسی بوده است و معمولا دفینه را همراه مرگان مهم زمان خود مانند سرداران و افراد سرشناس را اطراف آن دفن میکردند .

انواع سنگ گنج یابی  :

سنگ وری :

این بیشترین ترین مدل و نوع سنگ است و در واقع چیزی سختی نیست ، فقط شبیه سازی شده است که عموما به شکل حیوانات تشبیه میشود گاهی هم به حرز تشبیه میشود اما حرز نیست ، همچنین گاهی با نوک تیز سنگ زیر و رو میشود و اول فکر میکنید طبیعی است اما نیست و باید بررسی شود و حتی گاهی جاهایی از آن ساروجی است .

سنگ سیاه :

مدل سنگی است که از دوران پیش از مسیحیت و با احتساب دوره های بعد به عنوان سنگ مقدس پذیرفته شده است اگر سنگ سیاهی پیدا کردید که متعلق به آن کوه نیست فراموش نکنید که ابتدا زیر آن را نگاه کنید و سپس اطراف آن را کاوش کنید ، لازم نیست به دنبال نقش برجسته ای بر روی سنگ سیاه بگردید زیرا خود سنگ سیاه نشانه است .

سنگ سفید :

مربوط به روح و طلسم است ، معمولا در عبادتگاه ها یافت میشود حتی در برخی ساختمان ها کمی بیرون زده به نظر میرسد این سنگ ها برای بوسیدن و احترام است  ، روی زمین سنگ ریزه هایی است که متعلق به آن کوه نیست آیا میدانید این سنگ از کجا آمده است واقعیت این است که سنگ ریزه نیست بلکه سفید است .

سنگ حکیم در تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی :

این سنگ مانند نقشه جغرافیا یا نقشه محیط آنجا است که در بیشتر آنها نشانه ها و علائم و غیره وجود دارد یا وجود ندارد در بعضی ها که نشان ندارند نگویید غیرنشانه چه فایده ای دارد باید بدانید که موضعش و هر گوشه اش معنا و زبان دارد به یاد داشته باشید که سنگ عاقل دقیقا نقطه شروع است حداقل در ۲-۳ مکان مال و دفینه دارد .

سنگ قوس :

سنگی موجدار است که به ابتدا و انتهای شیارها نگاه میشود .

سنگ تغار در تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی :

به آن سنگ کاسه آب نیز میگویند در فواره ها اتفاق می افتد اگر در این چشمه گنج باشد این سنگ در جای درست خود قرار دارد .

سنگ چاه :

در دهانه چاه ها است به تناسب تولان ساخته میشود به آن سنگ مسطح میگویند و خوب باید برسی و کاوش شود .

سنگ پا :

سنگ های پا که روی پله اول هر پله درست میشود هم نشانه ی خوبی است زیر اگر اطرافش را کاوش کنید و میتوانید مال آن را پیدا کنید .

سنگ راهنما در تفسیر نماد سنگ شاخص در گنج یابی :

سنگ راهنما مانند نقشه این منطقه است ممکن است نشانه ای باشد که شما را به اینجا فرستاده است و این نقطه شروع واقعی است .

سنگ شاخص در جنگل :

درمورد کار در جنگل و شمال کشور باید توضیح داد که باید گفت از نظر اصول پنهان کردن دفینه ، نیاز به قوانین خاصی دارد . مثل درختی خاص در آن  نقطه یا چشمه نامدار و همینطور کوهی خاص و معروف که حتی خرافاتی پشتش باشد و از این قبیل چیزها خیلی اهمیت دارد . و اینکه چون شمال رطوبت بالاست و خزه در این منطقه رشد زیادی دارد و میتواند آثار را بپوشاند و همچنین رشد درختان و فرسایش سطح زمین به دلیل ریزش برگ و افزایش خاک با پوسیده شدن برگها همه یک مشکل اساسی هستند . از رویی دیگر چون در جنگل رفت و امد درگذشته نیاز به نشانه ایی برای گم نکردن مسیر داشته پس میتواند گاهی اثاری که شما پیدا میکنید درگذشته جهت مسیر یابی و اشاره به قلعه در چند کیلومتر جلوتر باشد ، پس همه ی آثار را به گنج و دفینه ربط ندهید .

در نقطه ای جنگلی که اب نیست مالی وجود ندارد :

حتما باید چشمه ای وجود داشته باشد ، باید زمانی که در فضا قرار میگیرید حس اینکه اینجا تمدنی درگذشته بوده را احساس کنید ، همچنین کوها و قسمتهایی که خاک ترد و رانشی دارند نیز مالی ندارد . جاهایی که درختان فشرده و در هم دارند نیز مالی ندارد چون درهمی زیاد باعث نرسیدن افتاب و کوری دید و رطوبت بالا میشود و این خود بر آن میشود که دلیلی نداشته باشد کسی مالی را در اونجا دفن کند .

سنگهای مربع و دارای اشکال هندسی ولی بسیار بزرگ و طبیعی از اهمیت بالایی در نقاط جنگلی برخوردار هستند و یادتان باشد که پلمپ و غار مسدود به دلیل رطوبت در ناحیه شمالی بسیار کم هست و بیشتر در کنار رودخانه ها و در انتهای دره کنار رودخانه و یا در بالاترین نقطه کوه ها وجود دارند که آن ها دارای ارزش بالایی هستند .

سنگ شاخص مربع :

سنگ شاخص مربع اشاره به قبر درون سنگ و اتاقک دارد ، مربع معمولا نشان آرامگاه کاهن یا راهب می باشد جوغن مساوی در دهانه و قاعده اشاره به یک اتاق در زیر جوغن دارد که بار آن طلا می باشد و در آن در یکی از جهات صخره می باشد  . اگر جوغنی روی یک صخره ثابت در دهانه و قاعده مساوی باشد و یک نشانه ی کوچک در لبه جوغن داشته باشد ، دهانه را اندازه گرفته و به سمت نشانه حرکت می کند به در یک اتاق می رسد که قبری همراه با دفینه درون آن می باشد ، اشاره به قبر درون سنگ و اتاقک دارد .

کلام آخر :

آثار و نشانه هاي باقي مانده از نياکان ما جزو سرمايه ملي و هويت تمدن کهن ما و اين مرز و بوم است .

لطفا اين آثار را تخريب نکنيم و از بين نبريم و در حفظ اين آثار که با مشقت خلق شده کوشا باشيم .

در شرکت فلزیاب شهر سعی شده است بهترین دستگاه‌های موجود در بازار‌های بین المللی برای شما انتخاب شود .

تا شما را برای یک انتخاب مطمئن و صحیح یاری دهد تا بتواند ضمن معرفی محصولات این شرکت ، شما را برای رسیدن به اهدافتان راهنمائی نماید.

برای یک خرید هوشمندانه میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید . 09013000352

بیا واتساپ
مشاوره رایگان بگیر 09013000352